Beste mensen,
Afgelopen week verscheen in de Telegraaf het bericht: Interesse en vertrouwen in nieuws blijft dalen.
En ook dat het vertrouwen in de overheid daalt komt al jaren regelmatig voorbij. Voor ons een reden om nu toch eens dat kopje te plaatsen:
'Wij zijn niet de enige, het vertrouwen in de overheid en media daalt.'
Dit keer geplaatst in Nieuws Archief want we denken niet dat het al heel duidelijk is.
We weten uit de eerste hand dat er op de werkvloer in het bedrijfsleven openlijk besproken wordt dat de mensen het zat zijn en hun vertrouwen is gedaald. Eerder waren het alleen de laagopgeleiden zo werd het ook altijd geframed in de media zodat je het idee kreeg als je wantrouwen had je dom was of liever gezegd overkwam. Maar dat lukt ze nu niet meer.
En in het verenigingsleven wordt het nu besproken.
Ook de universiteit van Amsterdam zegt dat het vertrouwen in de overheid onder de hoogopgeleiden is gedaald. Ze zochten gelijk al uit hoeveel mensen er nog willen stemmen want dat is echt hun grootste angst, dat wij massaal afhaken met stemmen. Dan is er officieel geen draagvlak meer voor dit beleid. Daar zullen ze dan wel alles aan doen om dat te verdoezelen dat is dan nog hun enige troef.
Dus bezoek jij de website pas en hou je je nog in met je wantrouwen uit te spreken, dat is niet meer nodig. Je hoeft niet meer bang te zijn voor wappie te worden uitgemaakt.
Door wat ik om me heen hoor lijken de mensen die nog wel vertrouwen hebben in de minderheid. Maar dat zal de media niet snel toegeven.
We kunnen er niet omheen, de media niet en wij niet (wij willen dat ook niet) dat het tij aan het keren is.
Hou je dus ook vooral niet in je wantrouwen openlijk te bespreken je zal bijval krijgen en hoe meer dat besproken wordt hoe beter.
Eerder heb ik geloof ik al geschreven dat Het Gebeurt Nu! op de juiste tijd begonnen was. Wij zijn er nu helemaal klaar voor om iedereen op te vangen met hun twijfels.
Voor de digitale euro is ook geen steun dus dat was al een hele opluchting en dat zei al genoeg eigenlijk.
We worden wel in ons bereik klein gehouden dus deel ons! En dat kan op verschillende manieren als ons logo er maar op staat!
Onze huidige en nieuwste Promokaarten acties zijn ook heel netjes om te delen. Voor de nieuwste actie 'Ik Wens' zijn wij alweer geïnspireerd door Vluchtelingenwerk. Je kan daar een wens insturen voor de asielzoekers om ze welkom te heten omdat er zoveel agressie is tegen de asielzoekers. Toen rees bij mij de vraag hoeveel hebben we eigenlijk te wensen en wordt het niet hoog tijd om onze wensen eens op tafel te leggen?
Er zijn van onze kant nu al zoveel wensen zodat we voorlopig vaker Promokaarten zullen moeten delen. En dat zegt wat over de staat van onze maatschappij.
We gebruiken dit keer bid handjes in de 'Ik Wens' actie. Die hebben wij in verschillende huidskleuren gemaakt om wederom aan te tonen dat onze acties niet discriminerend bedoeld zijn. Ook spierwitte en pikzwarte handjes zitten erbij; huidskleuren die niet bestaan maar het woord 'witte mensen' hebben ze niet lang geleden ingevoerd bizar genoeg. Terwijl het tegenovergestelde zwart allang verboden is. De discriminatie is de andere kant opgeslagen. Daar willen wij hiermee ook een statement over maken.
Er zullen dus 2 acties door elkaar gaan lopen want we kunnen er niet mee wachten. We zullen snel op de ontwikkelingen in moeten spelen.
Veel plezier met onze acties!
Maak jouw eigen website met JouwWeb